Zara je jedním z nejúspěšnějších podnikatelských příběhů ve Španělsku. Zakladatel tohoto módního gigantu dnes patří k nejbohatším lidem na světě. A to firma není vůbec stará.
Obuv Zara je síť prodejen s oblečením, obuví a módními doplňky, která v současnosti působí téměř v 80 zemích světa. Většinu z prodejen vlastní přímo mateřská společnost. V zemích, kde to není možné, jsou prodejen řízené prostřednictvím franchisingu.
Z historie značky
Zakladatele dnes slavné značky je Amancio Ortega. Všechno to začala tím, když Ortega otevřel první obchod v Galijské městě La Coruňa. Amancio Ortega nazval svůj první obchod Zorba - podle tehdy populárního filmu Řek Zorba. S tímto názvem však byl jeden malý problém. Název Zorba měl i nedaleký bar, vzdálen pouhých 200 metrů od obchodu Amance Ortegy. Toto mohlo lidi zbytečně poplést. Ortega se tak rozhodl název změnit. Problém byl však v tom, že již byly vyrobeny písmena názvu obchodu. Ortega to vyřešil přehozením písmen. Takto vznikla Zara.
Zara zpočátku vyráběla a prodávala oděvy, obuv a módní doplňky, které byly do značné míry napodobením slavnějších a dražších značek. První obchod byl úspěch a Ortega začal otevírat další obchody pod touto značkou po celém Španělsku.
V 80 - tých let se začalo rodit to, čím je dnešní Zara známá a díky čemuž je úspěšná. Management začátku 80. let začal měnit způsob výroby a distribuci. Cílem bylo zrychlit čas, který zabere vytvoření výrobku po uvedení do prodejen. Zara takto vytvořila tzv. "Instantní módu". Ve světě módy je běžné, že od nápadu po zavěšení oděvu na věšák do prodejny uplyne přibližně 6 měsíců. Zara to prý zvládne do 2 týdnů i díky tomu, že jako jeden z mála výrobců firma odolala a stále odolává trendu přesunu výroby do rozvojových zemí. Toto umožňuje firm reagovat velmi pružně a rychle.
Značka kontroluje téměř všechno: dělá si návrhy oděvů, design, výrobu a prodej. Toto umožňuje firmě užívat si vysokou míru svobody. Prodává i podstatně více výrobků než její konkurenti. Prodává až 11 tisíc výrobků, dokud konkurence se pohybuje při číslech okolo 3 tisíc.
Mezinárodní expanzi začala Zara v sousedním Portugalsku. V roce 1980 otevřela obchod v Portu. O devět let později vstoupila na americký trh. V roce 1990 to bylo Francie. Dnes působí v téměř 80 zemích světa a boty Zara jsou velice populární.
Nejdůležitějším trhem značky Zara obuv je stále Evropě. Její význam se však postupně snižuje. Na významu nabírá zejména Asie. Prodává své oděvy, obuv a módní doplňky i prostřednictvím svého specializované internetového obchodu. K dispozici jsou i aplikace, které dokáže rychle prohledávat nabídkou tohoto španělského prodejce.
Oficiální stránka značky: zara.comOficiální Facebook značky
Oficiální Twitter značky
Vyhledejte prodejnu bot ve svém okolí
V naši databáze se prozatím nenachází žádna prodejna bot značky Zara.